Paltinis

19 Ian

In loc de introducere.  Da, desigur, am rasfoit si eu Jurnalul de la Paltinis. Cum?, ma intrebi daca a fost interesant, pai ti-am spus, l-am rasfoit doar… apoi nu am avut timp sa gasesc ceva sa ma starneasca… Hmmm, depinde, Liiceanu imi pare arogant iar Noica pasiv iar restu inexistenti…pai da, e un jurnal, normal ca autorul e in primul plan dar vezi tu, e vorba si de Noica aici… Cum adica Noica reiese din Liiceanu? Nu,… poate invers spun eu, poate ca Liiceanu reiese din Noica precum iese o scoica iese din mare si se aseaza pe plaja sa o vedem…eee, metaforele apar pur si simplu,nu ma gandesc la asa ceva… Poti sa stii, hai urcam la paltinis, poate apuc si eu sa ajung la schit, la mormantu’ filosofului sau poate doar sa-mi fac si io o rugaciune si de la schit sa o luam incet prin padure pe drumu’ ala mai greu, pe care nu circul masini, sa ma iei de mana si sa ma porti pana la vila lu’ Noica, sa mi-se faca iara ciuda cand vad ca inauntru sunt niste oameni, probabil studenti(he he ca si tine) la filosofie si ca ei au acces la un spatiu sacru si ei comit sacrilegiu iar eu stau in drum…bine, bine, incetez, dar stii cum is ca ma apuca damblaua cand ii vad pe aia…lor li-se cuvine…bine, am gatat.  Urcam maine? Perfect, te astept la gara si luam autobuzu direct de acolo…eee,vedem noi de unde, intrebam…nu o fi chiar asa greu… . ala de 4 sau 4 jumate sau la cat o fi…asa…pai da…dar cand ajungem in apartament sa ma lasi sa beau un pahar doua trei de vin si dupa aia plecam la plimbare…  he he, nu ma imbat ma zummi, alo, alo, na ui ma… alo…alooooooooooo!!!!!, zu……! nu te mai auzeam, o fi picat reteaua.Na bine zuu, ne vedem maine,te iubesc,…te iubesc….pa,te iubesc.         Paltinis. Prima data iti dai seama ca nu am realizat unde ma aflu si ce-i cu mine… eram cu un grup de elevi din germania,venisera in schimb de experienta, (erau acolo niste tipe traznet),gata, tin povestea …stiu,e un fir epic si lumea devine confuza daca il pierd…deci…asa…na,eram cazati la soimii si din prima seara ne-am imbatat ca niste porci…de au venit profii si vai ce scandal a iesit, cu fete pe la noi prin camera(eram cu tavi si desigur cu dodo), cum zeci de sticle de te miri ce, …. dara a fost fain…ziua am fost prima si ultima oara cu telescaunu’(ma tinea dodo de mana si eu tremuram apropape plangand), apoi de sus am coborat pe drum si ne-a prins ploaia…  asa a fost prima data la paltinis, nu stiam nimic atunci si nici nu simtisem nimic special sau constient…probabil ca m-o atins cumva paltinisu’ ca mai tarziu sa il consider platoul inalt al spiritualitatii mele…hehehe. Apoi desigur, stii si tu, paltinis cu tine vara (cand lucrai) si iarna de revelion cu mama ta si cu familia ta si cu tine tot timpu’ vesela…si fugind prin zapada si facand(hehe) traseele noastre prin padure, trasee de 5 minute dar faine… . Si acea vara cand am stat singur acele doua saptamani…acolo deja paltinisul incepuse sa puna stapanire pe mine…eram beat(asta nu e nou) dar eram in afara lumii, eram in si pentru minesi pentru mine insemna pentru poezie si nu atat am scris cat am acumulat poezii de la fiecare copac, fiecare piatra, fiecare rasinarean betziv si prost(ai zice tu)…eu nu cred ca sunt prosti cred ca sunt in si pentru ei… . cred ca muntele iti daruieste un aspect pe care nu il capeti nicaieri, o perspectiva din care te vezi pe tine de parca ai fi un peisaj.  Si apoi intotdeauna mi-a fost ciuda pe rasinareni si pe cei ce lucreaza in statiune, pentru ei acea stare de spirit care mie imi e stranie si deosebita, e fireasca, ei te vad altfel si iti vorbesc altfel si oricand sunt in acea lume a lor , lume care pentru a o primi, eu trebuie sa trec de fiecare data prin cateva ore sau zile de initiere ca apoi, cand simt ca am castigat-o sa plec… . Noica a ajuns sa posede acea lume, atat de intelept a fost incat a cedat totul caci a vazut ce vad si eu dar a avut curajul ce mie-mi lipseste.              Ceata la paltinis e o entitate, ai vazut doar cum coboara de pe munte in acel mare val care te copleseste. Padurea e o entitate ce iti da senzatie ca are sa coboare si sa te copleseasca… .  Am visat ieri ca earm la paltinis(urcasem, tu erai deja acolo cu dodo si colegi si colege de ai tai si etc.)…in fine, am ajuns la paltinis si am aflat ca voi fi tata…asta a fost visul, nu mint…era fata…Eva Maria(he he he) si aveam grija de burtica ta acolo la paltinis…la inceput nu vroiam sa accept apoi insa am realizat minunea facerii vietii…si acum, la cateva ore de cand m-am trezit, aflu ca intr-adevar, as accepta si as cunoaste minunea vietii si as vedea acel copil ca pe copilul nostru cu muntele… am locui la paltinis si am inocula in el (ce e si in tine dar tu nu vezi) ce eu nu voi putea avea, spiritul paltinisului… da da delirez, o fi de la whiskey.   Atat despre paltinis si despre tine si despre Eva…sa ne fie de bine … te iubesc… te iubesc…da, pa pa,….te iubesc. 

Lasă un răspuns

