Intrebarea

28 Ian

„Nicicând mai greu nu m-a muncit neştireaşi setea de-a cunoaşte, arzătoare(de nu mă-nşel şi clară mi-e-amintirea),precum atunci ; căci singur la-ntrebare n-aflam răspuns şi nu puteam, de zor, nici pe Virgiliu să-l întreb; drept carepăşeam tăcut, sfios şi gânditor.”- Divina comedie, cantul XX.stiu cum te simti… eu am o intrebare capitala intrebarea ce nu imi da pace, ce ia din mine tot ce poate… De unde vine nene versul??? Ca scrii si scrii si scrii si poate te opresti si vezi ce ai facut si nu mai vrei scrii,de frica sa nu strici ceva de care nici macar nu ai fost constient… . Poetul nu e constient, in cazul meu e ca si cum as fi doar mana cuiva, de parca ratiunea a fugit drecu’ stie pe unde de ma lasa prada unei neutralitati interioare tare ciudate. De unde vine versul? Vezi tu, un studiu nu s-a facut pana acum fie el un studiu teologic, psihologic, bla bla , orice fel de studiu „bre”, ca sa-l citez pe nichita… .Poate ca nici macar nu scriu bine, poate ca sunt rahaturi de 3 lei si o flegma dar subiectiv percep poezia ca pe ceva ce nu imi apartine si asupra caruia nu am nicio putere si care poate ma conduce pe mine… Imi vine sa scriu si o fac pur si simplu… E ciudat…Dante, Daaante, fra, de unde vine bre versu’??? O fi subconstientu’ lu’ breton, o fi minunatul neant a lu’ tzara, o fi revolta lu marinetti, misteru’ lu blaga, durerea lu trakl (durerea e in mod cert un factor, nu stiu inca in ce masura), sublimul lu’ ungaretti, Dumnezeu’ lu david(aici chestia e ceva mai interesanta si intra intr-o discutie despre conceptul de Dumnezeu),alcoolul lu’ baudelaire si a restului decadentilor… sunt multe categorii…dar tre’ sa fie o teorie generala, pur si simplu trebuie… iar apoi, cand ma bag in pat il vad pe unu cu barba is spune Shamalok, cica a trait in epoca de piatra, cica a scris primul vers, se uita la mine si tace…

30 răspunsuri to “Intrebarea”

  1. emma Ianuarie 28, 2008 la 7:39 am #

    mi-am luat timp sa te citesc.realizez insa, ca este prea dimineata, pentru a reusii sa articulez ceva , care sa aiba cat de cat contur. dar revin daca doresti.

    in rest, astazi totul este minunat,aici la tine. felicitari radu!

    p.s.n-as crede ca bei atat de mult , poate este vorba de o alta forma de betie.

  2. 4sparrowhawk Ianuarie 29, 2008 la 9:31 am #

    In general,artistii nu au o mare rezistenta psihica;ei sunt prea sensibili,emotivi,trebuie sa te comporti cu atentie si cu delicatete in fata lor.Uneori ne intrebam;”De ce Destinul sau Providenta, le trateaza cu atata asprime pe fiintele cele mai nobile si remarcabile”………..Omraam

  3. emma Ianuarie 29, 2008 la 7:44 pm #

    atata tot „fantomei ” care comenteaza la rasarit – iepure !… hey ..este dante alighieri – ce naiba …. doar atat de lapidar ! se consuma p-aiclea ecstasy?

  4. emma Ianuarie 29, 2008 la 7:45 pm #

    sau o fi un soi de mi-o fac fara „aiutare” ?

  5. waszlaw Ianuarie 29, 2008 la 7:46 pm #

    heh… dar, de unde vine vresul?

  6. waszlaw Ianuarie 29, 2008 la 7:46 pm #

    versul nah, mai gresesc

  7. emma Ianuarie 29, 2008 la 7:58 pm #

    fati-o singur Yo am trej`de ani baby.. si in strivesc.. si de am doar 55 de kg actualmente (58-60 general ) …deci fereste …

  8. waszlaw Ianuarie 29, 2008 la 7:59 pm #

    ??? emma??? eu nu pricep multe dar asta…

  9. emma Ianuarie 29, 2008 la 8:08 pm #

    na las` ca-i bine ! nu te straduii , ai facut-o deja de cateva zile , fara sa fie pe gustul meu !

  10. waszlaw Ianuarie 29, 2008 la 8:10 pm #

    emma, nu cred ca discutia asta e productiva…da, am intrat in polemici politice si nush daca o fo bine sau nu, ideea blogului meu era una artistica dar…

  11. emma Ianuarie 29, 2008 la 8:13 pm #

    ma arunc de pamant ! ce artistica ! uita-te la posturile tale , general … buuuh ..nu ma mai vezi p.aici ! nu te alerta , plec !

  12. waszlaw Ianuarie 29, 2008 la 8:15 pm #

    ok, do as it pleases you

  13. waszlaw Ianuarie 30, 2008 la 12:48 am #

    emma, poate ca aveai dreptate dar abordarea…abordarea…la dracu, abordarea m-a durut.

  14. anna Februarie 1, 2008 la 1:10 am #

    te-a durut ???? :)) acum stai calm caci va fi „cumintica ” …emma , la ” treij’ de ani ” ai tai , ar tb sa ai altfel de preocupari … nu sa te dai mare cu nr de kilograme … acum sincer … cunosc un psiholog care te-ar putea ajuta …:))

  15. emma.enescu Februarie 1, 2008 la 7:14 am #

    pai bine anna, sunt de-acord cu unchil psiho, daca ma ajuta in doua saptamani sa dau jos si cele 5 kg. daca nu este competent , atunci te rog folosestel in continuare.

  16. anna Februarie 1, 2008 la 3:48 pm #

    aha .. deci nu te dadeai mare .. erai frustrata… la varsta asta e de inteles …

  17. anna Februarie 1, 2008 la 3:49 pm #

    anorexie se cheama asta

  18. emma Februarie 1, 2008 la 4:34 pm #

    nu mai anna , se cheama a slabi pentru a ramane supla si a intra in rochia aia misto pe care doresc sa o reimbrac.
    asa un lucru simplu , nu face scanteie la tine. vaaai..prea mult timp petrecut in anturajul psihologilor ?

  19. waszlaw Februarie 1, 2008 la 4:36 pm #

    ok, ajunge!!!

  20. emma.enescu Februarie 1, 2008 la 8:25 pm #

    waszlaw draga, imi pare rau. eu nu doresc sa te necajesc, te rog sa ma crezi.glumesc, sau este cel putin o tentativa. insa, este fara vreo intentie rautacioasa. si stii ca ma contrazic in acest moment, caci am lovit putin si sub centura. tu esti un baiat dragut si extrem de sensibil. o inima buna calda , profunda. i inima de poet. deci retine … nu este nimic la persoana ta.

    p.s. nu am dorit aceast scurt si neplacut disput cu prietena ta. ok ?

  21. emma.enescu Februarie 1, 2008 la 8:27 pm #

    noapte buna, placuta si creativa iti doresc !

  22. anna Februarie 1, 2008 la 11:26 pm #

    emma Spune:
    ianuarie 29, 2008 at 7:58 pm

    fati-o singur Yo am trej`de ani baby.. si in strivesc.. si de am doar 55 de kg actualmente (58-60 general ) …deci fereste …
    si brusc … radu e un baiat dragut si exrtrem de sensibil….
    disputa ??????????? :))))))))) in capul d-voastra e o mare disputa …

  23. emma.enescu Februarie 2, 2008 la 8:09 am #

    prefer sa te ignor. nu spui nimic nou, ceea ce mi-ar deschide ( starnii ) si alimenta ,pofta de a ma duela.

  24. anna Februarie 2, 2008 la 8:43 am #

    dar ati inteles gresit …. acesta nu era un duel … erau doar niste constatari. sincer ,ati incercat sa va justificati in cel mai pueril mod … fara argumente si in totala discordanta cu ceea ce spuneam eu . nu va cunosc si nu am nimic cu d-voastra … dar datorita afirmatilor pe care le-ati facut mai sus nu m-am putut abtine sa nu aduc anumite comentarii … :)… va salut

  25. emma.enescu Februarie 2, 2008 la 9:05 am #

    va salut , sa incep cu sfarsitul … este o forma „salutara” foarte masculina. pentru a ma intelege corect , doresc sa spun, ca ,nu ajunge sa te numesti anna, si sa fi realmente femeie.
    „pueril” ?… ma pot duce atat de departe sa trasez o „tangenta” … „pe infantilitate „? iar „dumneavoastra” ?… na ia hai sa vedem cat imi este de dezvoltat ,simtul observatie ? hmmm … ne cunoastem de pe un alt blog?

    concluzia mea: straduinta pur si simplu nu ajunge !!! ramane tot la fel de subtire si „transparenta” … si aici ma refer in exclusivitate, la forma de incercare. adica… tentativa !

  26. emma.enescu Februarie 2, 2008 la 9:09 am #

    aaa, desigur „proiectul” dvs. este ,acea unelta de provocare ? nu-i asa ? trebuie sa treceti de faza „ma joc cu putza-nisip” .. pentru a O IZBUITI(I).

  27. 4sparrowhawk Februarie 2, 2008 la 2:33 pm #

    Cu tot respectul pentru blog Wazlaw,am vazut un comentariu adresat mie de emma.enescu.Paler spunea jena ma face mai putin civilizat.
    Emma cu tot respectul, ceea ce am scris este din Omraam,Ganduri pentru fiecare zi. Nu este Dante Alighieri.
    Fantomele nu scriu si nu vorbesc,bantuie…si nu au granite.Daca nu-ti fac placere fantomele nu le citesti si nu le vizualizezi.
    „Ceilalti lupi m-ar sfasia daca ar sti ca urletul meu e in realitate doar un plans”(Octavian Paler)
    Daca intr-adevar vrei ca aceste comentarii acide pe care le dai sa fie luate in seama sa ai puterea sa le dai personalitatilor mari:Dan Cristea Enache, Monica Lovinescu,Andrei Plesu,Arghezi nu mie,eu sunt o „fantoma”

  28. emma.enescu Februarie 2, 2008 la 3:40 pm #

    4sparrowhawk: nu este prima data cand drumurile noastre se intersecteaza , este insa prima data ca mi te adresezi in mod direct. in privinta lui dante: nu tie ti-am adresat partea doua din raspunsul – acela . a trecut o vreme. catava zile. observ un efect intarziat . iar tie personal ce pot sa iti spun? venetia ? si da ? balul mastilor ! imi provoci doar vizual o oarecare senzatie stranie , de teama . esti in avatarul asta „neinsufletita”, si esti pur si simplu fatalista in raspunsurile pe care le dai ( sau da-i ) . si da ! …dante ar fi subiectiv privit, ceva pentru tine !!!

  29. annam Februarie 2, 2008 la 7:40 pm #

    acum inteleg de ce nu-ti dezvalui identitatea … si gata .. nu mai zic nimic … daca te crezi asa de femeie ar tb sa iti dai singura seama ca ai o problema …

  30. waszlaw Februarie 2, 2008 la 8:23 pm #

    pe langa faptul ca asta ar trebui sa fie o discutie despre vers…emma , ca m-ai jignit pe mine e una, dar ca te iei de iubita mea e alta…am promis ca nu am sa cenzurez nimic dar in fata ultimelor provocari…

Lasă un răspuns

