Unul, unicul, Nichita-ul .

1 Feb

poate ca de data asta astept si comentarii la subiect(nu ca nu ar fii dar sunt rare), poate  ca astept comentarii si la postarile ceva mai culturale nu doar in cazul disputelor politice…    In rest , a fost un Nichita,… a-l depasi pe Nichita inseamna a pasi pe o treapta viitoare a constructiei poetice universale, a-l depasi pe Nichita trebuie sa fie telul poetilor contemporani…!!!              As scrie sute de pagini despre ceea ce inseamna lupta mea cu Nichita Stanescu, lupta mea cu bariera care trebuie franta, bariera a necuvintelor.

25 răspunsuri to “Unul, unicul, Nichita-ul .”

  1. emma.enescu Februarie 1, 2008 la 10:09 pm #

    pacat ca sa terminat brusc. pierzi notiunea timpului si spatiului cand il asculti pe nichita. mi-am amintit de spontan de dreptul la timp , si viziunea poetului despre acestea. si de enghidu si definitia acestuia , atat de afectiva despre timp , durere ..sentimentul mortii.

    cat despre necuvinte , mi-a placut intotdeauna cum ca nu este „acel” cuvant , dar noi il intuim. in rest nichita si poeziile sale despre dragoste . de la el si iubirea , senzatia aceea „aeriana” de zbor , de a plutii intre pamant si cer.

    poezia este insasi viata ! fenomenal … tipul acesta.

    p.s. m-am straduit din rasputeri sa scriu fara grave greseli de ortografie . pentru nichita , care iubea limba romana dumnezeieste.

  2. waszlaw Februarie 2, 2008 la 12:23 am #

    urmeaza si continuarea zilele astea…o poti gasi si pe youtube 🙂

  3. Viski Februarie 2, 2008 la 4:38 am #

    @emma: trebuie sa te mai straduiesti cu limba romana… stiu ca e grea, dar in vreo 7 ani vei reusi… „pacat ca sa terminat”– s-a terminat… „de a plutii”– de a pluti…:P

  4. Viski Februarie 2, 2008 la 4:41 am #

    nici domnul waszlaw nu e perfect: „nu ca nu ar fii dar sunt rare”– nu ca nu ar FI…

    ce dracu’, dom’le! e chiar asa greu sa scrieti corect? sa-mi bag picioarele… macar din respect pentru OAMENI DE LIMBA (in primul rand) ca eminescu, arghezi, nichita…

  5. emma.enescu Februarie 2, 2008 la 7:32 am #

    hehe..prea multa transparenta la tine monsher uiski. ma asteptam la ceva substantial. caci…? a scrie impecabil in limba romana ,insa a nu transmite „mai nimic” …i-ar fi suparat in egala masura si pe eminescu,arghezi si nichita. si stai linistit . te-am citit si acum vreo doua luni, cand ai primit o lectioara, de la un tip, in puncto „idealism” .

  6. emma.enescu Februarie 2, 2008 la 8:04 am #

    si inca ceva „dier viski” ,..cand „pegel-ul” de adrenalina iti este periculos de ridicat si da-i (dai) din aripi, fi precaut si indeparteaza-te de ferestre deschise. nu de alta, doar , teoria davinciana si experimentul ikarus , a fost pe deplin cercetata respectiv experimentata. nu se doreste, asa nolens-volens- o noua victima !

  7. mado Februarie 2, 2008 la 10:02 am #

    moartea-i pacat?
    pacat devine viata
    cand nu stii s-o folsesti
    pre vorba lui:
    cat a trait era „un cub perfect”
    acum s-a mai ciobit

    o zi buna!

  8. Phosphoros Februarie 2, 2008 la 1:59 pm #

    Bietul Nichita, nu a mai apucat zilele noastre, sa vada faptul ca pana si poezia a fost, in cele din urma, jefuita. Si nici macar de un Hitler al ei, cum credea Nichita, ci de o gramada de „gainari”, fie-mi iertata expresia.

  9. Viski Februarie 2, 2008 la 2:39 pm #

    @emma: asadar… ” fi precaut”– fii precaut, „teoria davinciana si experimentul ikarus , a fost pe deplin cercetata”– AU fost pe deplin CERCETATE… sunt doua, ce naiba!

  10. Viski Februarie 2, 2008 la 2:39 pm #

    cat despre „substanta”… nichita a fost genial… fenomenal… exceptional… dar mie imi place mai mult arghezi!

  11. emma.enescu Februarie 2, 2008 la 3:50 pm #

    vlad: daca se intampla in virtutea post-pubertarismului tau sa ai nevoie urgenta de un job , o foarte decenta alternativa ar „corector ” la humanitas. mi se pare sau erau in cautare !!!

    teoria „a fi cercetata” … experimentul implica partea practica, asadar sa fie „experimentat ” zic eu infama a limbii romana , in forma „scriptuara” , era un pleonasm !

    cat de multe ” kestii ” impresionante ai spus despre mesterul cuvintelor , adica domnul nichita stanescu. m-ar fi interesat intensitatea trairilor , lirismul sentimentelor … si ma refer lla voi ” pungi de testosteron” !!! cred ca dl. stanescu s-ar fi amuzat pe seama voastra . imberbi !!!

  12. Viski Februarie 2, 2008 la 4:05 pm #

    @emma: la cei 30 de ani ai dvs., cred ca sunteti mult mai patimasa decat mine…
    1. multumesc de sfat… o sa-mi depun CV-ul la Humanitas maine la prima ora!
    2. chiar credeti ca puteti sa dati sfaturi? eu zic ca flirturile „vinovate” pe bloguri, cu tineri de 21 de ani sunt o dovada de existenta (in exces) a unor „pungi de estrogen” :))
    3. am spus ca imi place nichita, dar nu la nivelul lui waszlaw… nu il consider revolutionar, asa cum a fost arghezi… nichita starneste in mine imagini incredibile, pasiuni inimaginabile, apoi pauza… arghezi ma indurereaza, ma inlacrimeaza, ma invaluie, ma ridica la cer si ma zdrobeste de pamant! arghezi e pur si simplu, arghezi!
    4. „imberbi”-waszlaw intra in aceasta categorisire?:))

  13. emma.enescu Februarie 2, 2008 la 4:08 pm #

    si inca ceva , ce nu ar fi(i) facut domnul stanescu … violenta chiar verbala asupra sau vis-a-vis de o femeie. aici cei pseudo-iubitori si cunoscatori a poetului „vesnic indragostit” , omit aceea greseala nu jalnica , de-a scarboasa. asadar domnilor, in aceasta situatie, sunt desigur obligata sa ma retrag. doar nu sunt nebuna sa ma las casapita cu bata de „minesti” !

  14. Viski Februarie 2, 2008 la 4:12 pm #

    @emma: va sfatuiesc sa cititi andrei plesu: „despre bucurie in est si vest”, eseul toleranta si intolerabilul. criza unui concept… veti intelege atunci sofismul ce tocmai l-ati facut… si in al doilea rand, am spus ca sunt iubitor sau cunoscator al lui nichita? nu. dimpotriva.

  15. emma.enescu Februarie 2, 2008 la 4:31 pm #

    …si „barbatii” atat de tineri , sunt pentru mine atat de interesanti ca si un blody mary – fara vodca si tabasco !!! deci flirtul este … LITERALMENTE nevinovat .

  16. emma.enescu Februarie 2, 2008 la 4:37 pm #

    si vlad esti atat de priceput un puncto femei si „anatomie” ca, de nu as fi usor „vitzie” as crede ca nu ai avut never – ever – asa ceva , adica, O FEMEIE !

  17. Viski Februarie 2, 2008 la 5:02 pm #

    @emma: si cine spune ca am nevoie de femei?:))

  18. emma.enescu Februarie 2, 2008 la 7:07 pm #

    @viski: in afara de tine, nimeni. oferi doar, teren favorabil de speculatii. cam atat !!!

  19. waszlaw Februarie 2, 2008 la 7:11 pm #

    @ emma – am mai avut odata discutia asta si o avem si acum: chill!
    e o postare despre Nichita in numele lu’ Dumnezeu!!!

    @mado – frumos

    @Phosphoros – heh

  20. proclet Februarie 2, 2008 la 11:02 pm #

    De ce lumea vorbeste despre Stanescu folosind Nichita,
    si despre Mihai folosind Eminescu?

    Asta-i intrebarea!

  21. waszlaw Februarie 3, 2008 la 12:05 am #

    pentru ca mihai e prea banal si comun as spune… eminescu in schimb e aproape unic…la nichita e invers…

  22. morbo Februarie 3, 2008 la 12:35 am #

    mi-e (glumesc, mie) mi l-au dat la bac la oral. si am luat 8. de atunci n-am mai auzit nimic de nichita. oricum, mie imi place poezia in proza sau, daca e sa fie versuri, sa fie cantate.

  23. Oana Februarie 23, 2008 la 12:31 pm #

    Frumos, Vlad!!de-asta nu am eu rabdare in general sa citesc pana la capat chiar orice scrie radu…Bine ca nu sunt singura!!!(care il corecteaza,respectiv pe altii). Dar el conteaza aici! Reformulez, el conteaza oricum!

  24. Oana Mai 15, 2008 la 5:42 pm #

    Numai acum, recitind am realizat…nu nu „a fost” ci ESTE…Nichita mereu ESTE si niciodata a fost…

  25. Oana Mai 15, 2008 la 5:43 pm #

    cu virgula intre nu nu

Lasă un răspuns

