Una scurta despre Eminescu

15 Feb

Tot vad pe bloguri de extrema dreapta,sau hai sa zic,pe bloguri nationaliste, omagii la adresa marelui poet… de unde pana unde asocierea lui Eminescu cu asemenea miscari de extrema nu stiu,poate ca ma prind intr-o zi,dupa ce ma lovesc cu capu’ de perete de cateva ori…

20 răspunsuri to “Una scurta despre Eminescu”

  1. machiavellian Februarie 15, 2008 la 3:16 pm #

    Citeste scrierile politice ale „poetului” (de fapt era jurnalist, activist pentru unire, etc)

  2. tezeu Februarie 15, 2008 la 3:41 pm #

    Da, si eu ma gandeam sa-ti propun aceeasi chestie ca si Machiavellian.
    Eminescu are multe articole nationaliste, anti-masonice etc. (si pe langa asta, niste povesti fantastice de-ti sta matzul in coada)

  3. waszlaw Februarie 15, 2008 la 5:07 pm #

    are si „imparat si proletar” iar scrieri patriotice am si eu… aveti dreptate amandoi, desigur, dar vad bloguri care sunt pline de intoleranta si in acelasi rimp de articole despre poet… asta ma deranjeaza… . Altfel,patrioti trebuia sa fim toti,indiferent de orientare politica.

  4. morbo Februarie 15, 2008 la 9:47 pm #

    cand patria la care esti patriot e impartita intre mai multe tari, se cheama ca esti nationalist

  5. waszlaw Februarie 16, 2008 la 12:02 am #

    nu impartita neaparat intre mai multe tari,si stii asta, impartita intre mai multe conceptii de tara

  6. machiavellian Februarie 16, 2008 la 12:13 am #

    Nu vad incompatibilitatea intre blogurile „pline de toleranta” si Eminescu, sincer.

  7. waszlaw Februarie 16, 2008 la 12:32 am #

    ?

  8. waszlaw Februarie 16, 2008 la 5:34 am #

    nici eu

  9. waszlaw Februarie 16, 2008 la 6:20 am #

    @machiavellian nu ma intelegi, nu cred ca e corect ca unii sa il foloseasca pe eminescu pentru a-si justifica scopurile, mai ales ca Eminescu nu le-ar sustine scopurile, viziunea politica a lu’ Eminescu nu e un subiect clar nici macar astazi, nici macar citind toate lucrarile sale…

  10. impresiiblonde Februarie 16, 2008 la 7:42 am #

    hai bre, mai lasati mortii sa se odihneasca in pace…

  11. Imparatul Utopic al Balcaniei Februarie 16, 2008 la 11:06 am #

    Pentru prima oara, sunt de acord cu o impresie… blonda.

    Sa ne gindim si la vremurile pe care le-a trait Eminescu (vremuri care, nefiind la fel, erau altfel) si la tot ce era acceptabil atunci.

  12. viski Februarie 17, 2008 la 4:02 am #

    Am vazut ca au comentat unii aici despre publicistica lui Eminescu. Fratilor, sunteti pe langa! Miscarea de dreapta (extrema dreapta) si-l asuma pe Eminescu, desi acesta nu apartine de ea! Articolele lui Eminescu sunt geniale, iar trunchierea din acestea a partilor nationaliste e ipocrizie curata… Nu ati citit, va spun eu. Aflat undeva in a doua jumatate a secolului 19, intr-o perioada in care spiritul nationalist si usoara radicalitate erau absolut necesare, Eminescu a avut, intr-adevar, ceva puseuri „nelalocul” lor (din punctul de vedere al actualitatii). Insa… Esenta articolelor lui Eminescu consta tocmai in solutiile pe care le propune si aciditatea acestora. Daca ati citi publicistica eminesciana, ati vedea cat de actual este acesta. Dincolo de atacurile sa le la adresa Regelui si a liberalilor, Eminescu nu a fost un personaj care sa poata fi asumat de extrema dreapta. Eminescu a fost un gazetar. In adevaratul sens al cuvantului!

  13. Amartolomeu Târziul Februarie 19, 2008 la 12:07 am #

    Eminescu a fost militant al societatii secrete „Carpatii”, o societate nationalista, din această cauză fiind şi ucis, după ultimele descoperiri ale lui Constantin Barbu. Naţionalist a fost fără îndoială, dar fiecare epocă dă soiuri diferite de naţionalişti, ar fi chiar tâmpă o comparaţie a „naţionaliştilor” din vremea lui Eminescu cu cei din perioada interbelică ori cu cei de astăzi. Mnifestări diferite vedem până şi la naţionalişti ai aceleaşi epoci.

  14. impresiiblonde Februarie 19, 2008 la 6:38 am #

    eminescu a murit de sifilis

  15. machiavellian Februarie 19, 2008 la 9:31 am #

    Tu de unde stii cum a murit eminescu, impresii blonde, hum? Eu am auzit macar 3-4 teorii pana acum.

  16. impresiiblonde Februarie 19, 2008 la 9:37 am #

    sifilis tertiar, extins la sistemul nervoas. care ar fi celelalte teorii?

  17. Amartolomeu Târziul Februarie 19, 2008 la 1:42 pm #

    impresiiblonde

    s-au găsit anul trecut de către academicieni relatări ale vremii respective cum că ar fi fost ucis de austro-ungari. Era internat în sanatoriu şi în timpul unei vizite, în curtea sanatoriului a fost lovit în cap cu ceva, şi a sângerat până a murit. Sifilisul lui Eminescu este doar o picanterie de liceu, el a fost internat pt început de schizofrenie. S-au găsit şi note ale agentului austro-ungar, care după moartea poetului a asigurat că şi-a îndeplinit misiunea în cazul Eminescu.

  18. machiavellian Februarie 19, 2008 la 2:02 pm #

    Asta ar fi una, eu am auzit si o alta varianta, tot legata de sifilis.

    Niste psihiatrii din ziua noastra s-au uitat peste tratamentul cu saruri de mercur care i-ar fi fost dat de catre medicul lui si, culmea, dozele ar fi fost mult peste dozele terapeutice (uzuale), ergo hidrargirism (intoxicatie cu mercur).

    Si, da, a fost internat pentru schizofrenie la cererea lui Maiorescu.

  19. waszlaw Februarie 19, 2008 la 4:07 pm #

    dar, date fiind toate cele de mai sus si considerandu-le pe toate plauzibile asta tot nu justifica folosirea numelui „Eminescu” in scopul promovorii unor valori de extrema-dreapta

  20. anonim' Februarie 29, 2008 la 6:41 pm #

    Nu-mi place literatura…chiar nu vad ce ar cauta eminescu pe blogguri….

Lasă un răspuns

