Problema sociala a Shamanului modern.

14 Mar

Mda. Stii, e greu sa incepi o chestie din asta cand habar n-ai cum se face. Vreoiam sa creez un tratat despre noua spiritualitate si implicatiile ei si deja m-am pierdut. Problema e (si nu e o problema deloc noua istoric vorbind) (o doamne asta va fi plictisitor) (pixu meu ca nu am alcool si mai am doar doua tzigari) (in fine) Problema e ca exista e existat si va exista cel mai probabil un spirit al concretului in fiecare dintre noi. un spirit de ce nu strict material si la origini legat de supravietzuire (mananci,bei dormi,ai caldura – ai bani, masina, comp., centrala termice…). Acestuia ii se opune un spirit,ii spun eu, al ignorantei (a nu se citi in sens negativ): o ignoranta la materie o ignoranta a shamanului care oricum primea de la sateni tot necesarul pentru un trai decent fara a depune el insusi munca fizica. pentru shaman materia era oarecum o problema ireala si de la sine rezolvata. pt shaman viatza insemna a comunica cu zeii ca indatorire si ca obligatzie sociala si asta se cere de la orice lider spiritual. Incepand cu epoca moderna(si aici eu socotesc toata istoria de la Charlemagne pana azi) functia strict spirituala a fost acaparata de o indatorire sociala si politica. Asa ca acum am ajuns unde vroiam dar trebuia sa argumentez in prealabil. No, astfel societatea moderna nu mai comunica aproape de loc cu Divinitatea/Divinitatiile( cel putzin nu intr-un mod strict ignorant) . Caci ignorantza de care vorbeam mai sus e factorul principal care asigura un calm suficient pentru munca realizarii dialogul cu Increatul. Totusi, au fost indivizi care au reusit. As da ca exemplu cazul Nichita care era intretzinut de prieteni si sotie ducand o viatza retrasa complet dedicata poeziei sale. O asemenea poezie e dialogul cu Creatorul. Ignoranta e necesare. Shamanul,preotul,magul,poetul,spiritistul,etc. nu trebuie sa se preocupe de probleme lumesti (poate doar de fotbal-:) ). Lor trebuie sa le asigure societatea tot ce e necesar unui trai comod fara a le cere nimic, in afara de intelepciune, in schimb. Caci intzelepciunea vine din ignorantza iar ignorantza din comoditatea unui trai desavarsit… .

5 răspunsuri to “Problema sociala a Shamanului modern.”

  1. TLP Martie 17, 2008 la 10:24 pm #

    Si ai primit un add in blogroll 🙂

  2. waszlaw Martie 18, 2008 la 9:36 am #

    si tu la mine

  3. TLP Martie 18, 2008 la 11:04 pm #

    Daca mai gasesti pagini care promoveaza idei ca ale noastre, da un buzz la mine pe blog, am facut o chestie de link exchange prima in dreapta.

  4. waszlaw Martie 18, 2008 la 11:10 pm #

    iti dai seama ca nu sunt ateu, sunt anti-biserica…depinde desigur, ce intelegi prin ateu; cred intr-un spirit, si cred in anumite idei gnostice dar evolutionismul, absurdul bisericii, si altele imi par evidente…asta ne leaga si ma bucur… poate ca atat politic cat si teologic nastem niste idei bune. eu caut si tot caut oameni deschisi, dar e greu , iti dai seama de asta… nu numai la noi ci oriunde in lume.

  5. radu Martie 29, 2008 la 6:06 am #

    Uite siteul meu, sper sa fie de ajutor cuiva, daca va place lasati comenturi 😛

Lasă un răspuns

