A murit Pruteanu

27 Mar

Oricat de radical as fi, oricat de mult l-as admira pe Chomski, oricat de mult as crede ca limba este vie si maleabila… m-am intristat…,Pruteanu a fost si va ramane un mare om de litere, un mare om de cultura, un om care mai avea multe de spus si de la care puteam sa mai invat o sumedenie de lucruri; Pruteanu a fost unul dintre putinii oameni care promovau frumosul…mai multe nu am de spus.

15 răspunsuri to “A murit Pruteanu”

  1. sfinx667 Martie 28, 2008 la 12:22 am #

    Dumnezeu sa-l hodineasca in pace !
    ai spus mult si frumos waszlaw, cuvintele mele ar fii de prisos…
    respecte,
    SIBILLA

  2. dadatroll Martie 28, 2008 la 1:28 am #

    E drept, dictia si retorica celor din PRM sa imbunatatit nespus decand a intrat el in partid. Spuneau corect „noi ii uram pe unguri” nu ca inainte „noi pe unguri ii uram”. Pai se poate? Atentie un pic la topica, nu asa. Sau, inainte, astia din PRM spuneau „moarte la totii cioroi”. Dupa cea intrat Pruteanu in partid (adica in adunatura, ca partid e un neologism imputit, ca calculator) cei din PRM spuneau corect „moarte tuturor cioroilor”, cum e frumos si romaneste. Mare om!

  3. Tihi Martie 28, 2008 la 2:26 am #

    Mare om de litere, adevărat. Un om al culturii. Mă uitam la emisiunea lui, pe vremuri cu multă plăcere.
    Dar a fost și un mai mare naționalist. Pare rău, eu nu pot să îl iert pt. asta, pentru ieșirile lui antimaghiare și pentru legea lui anti limbi minoritare.

  4. Petrisor Martie 28, 2008 la 6:20 am #

    Dumnezeu sa-l odihneasca in pace.

  5. bluefairy74 Martie 28, 2008 la 7:02 am #

    Dumnezeu sa-l ierte si s-l odihneasca in pace !

  6. tezeu Martie 28, 2008 la 7:53 am #

    Dumnezeu sa-l tina intru continua desavarsire. Sunt sigur ca un om precum a fost el, asta ar fi dorit cel mai mult de la dumnezeire.

  7. blogideologic Martie 28, 2008 la 9:26 am #

    A fost, incontestabil, un om mare. Oamenii mici nu ii suporta memoria. Oamenii mici nu sunt din Cetatea lui Pruteanu, oamenii mici nu respecta legile lui Solon. Demonstreaza ca au ramas „barbari”.

  8. adyblue Martie 28, 2008 la 3:50 pm #

    Ce nu inteleg multi la el si nu au inteles e faptul k avea o cultura f vasta…ce sa te iei de el k era nationalist etc?Daca kiar si dupa moartea lui mai sunt oameni cu resentimente ce sa intelegi?Ca prostia si „manelismul„in gandire atinge si oamenii cu asa zise facultati…Dumnezeu sa-l ierte!

  9. dadatroll Martie 28, 2008 la 8:11 pm #

    Am auzit ca si Hitler era un zugrav antaia. Nu cred ca multi oameni au pomenit despre aia cand sa sinucis.

  10. waszlaw Martie 28, 2008 la 8:12 pm #

    heh

  11. dadatroll Martie 28, 2008 la 10:46 pm #

    Stiu ca al compara pe Pruteanu cu Hitler e un pic nepotrivit: din cate am inteles, cu toate pacatele lui, Hitler ii lasa in pace pe oameni sa foloseasca neologisme.

  12. waszlaw Martie 28, 2008 la 11:12 pm #

    dada, e prima data cand tind sa incer sa vorbesc serios cu tine…in ciuda elementului ce se impotrivea dezvoltarii libere a unei limbi, lucru pe care evident il dezaprob, pruteanu a fost un om al esteticii si asta cred eu ca trebuie tinut minte, nu in mod necesar campania sa lingvistica. in rest,evidentul si minunatul : heh.

  13. waszlaw Martie 28, 2008 la 11:16 pm #

    @tihi acele iesiri sunt de multe ori defectul intelectualului roman in incercarea de a se impune…dar nu cred ca trebuie sa fim prea critici, la pruteanu nu se poate vorbi in niciun caz de radicalism nationalist,poate doar de unul lingvistic.

  14. Neagu Ionut-Bogdan Martie 28, 2008 la 11:32 pm #

    An ramas socat la auzul acestei vesti.Unde mai pui ca mi-a sosit prin mail aceasta stire pe care nu-mi venea s-o iau de buna.Dar am intrat pe site-uri credibile si,din pacate,mi-a fost confirmata stira.Domnul Pruteanu a trecut intr-o lume mai buna.Dumnezeu sa-l odihneasca in pace !

    PS:daca ma poate cineva ajuta sa-mi promovez blogul ma gaseste la id de mess:timon_gangsta.Adresa este: http://realsport.ro

  15. dadatroll Martie 29, 2008 la 1:37 pm #

    Deci dupa tine PRM e un fel de cenaclu lingvistic? Ca mie mia scapat total aspectul asta. Pentru ces aia din PRM mai cunoscuti e idea cu executiile de pe stadioane, ca talibanii. Cand fac analiza estetica si gramaticala, in pauza dintre executii? Cand se termina gloantele de la mitraliera?

Lasă un răspuns

