Pozitia mea politica…

21 Apr

Nenea Phosphoros a venit cu o idee, ar trebui sa-mi definesc pozitionarea politica:

Ca sa fiu sincer ,in primul rand cu mine, eram pustan cand cautam cu disperare solutii pentru problemele lumii si ale Romaniei(in modul in care isi poate pune problema un pustan de 17-18 ani) am dat de Marx; trebuie sa iti inchipui ca scriam poezii(si-mi placea la nebunie Brecht), incercam sa pictez si eram fascinat de dadaism si mai apoi de suprarealism- intr-un fel viziunea mea artistica coincidea cu cea politica de stanga, ba chiar cu extrema stanga. Che a fost un personaj care a trezit in mine emotii puternice, dar mai mult intr-un plan naiv decat ideologic. Ajungi sa crezi ca extrema stanga e ok, a fost prost aplicata, si cazi astfel in propria-ti plasa si iti fondezi gandirea pe argumente neprobate(nu neaparat false).

Pe masura ce a mai trecut timpu’, pe masura ce am realizat situatia in care ma aflu, situatie care privita acum, pare rezultatul unei gandiri exagerat de idealiste, am trecut(nici nu stiu cand sau cum ) in tabara „dusmanului” social-democrat… am ales calea democratiei si am facut in inima mea un compromis cu capitalismul atat de dispretuit. E, zic eu, rezultatul firesc al maturizarii, nu am renuntat niciodata la ideal insa in practica idealul e unul invalid (pana la proba contrarie) .

PSD’ul nu mi-a oferit pana acum , sau poate ca mai mult ca niciodata chiar acum, imaginea unui partid social-democrat… PSD’ul e o umbra iar Geoana ramane pentru mine un personaj palid si sters . Nu sunt membru de partid si prea curand nici nu intentionez sa devin unul.(poate ca SPD’ul German e un model demn de urmat, imi place politica lui Otto Wels, felul in care acesta a luptat pana in ultima clipa impotriva extremelor,faptul ca a fost singurul parlamentar care a vorbit impotriva lui Hitler cand acesta a preluat puterea in ’33,citez: „Wir sind wehrlos aber nicht ehrlos”-„suntem lipsiti de aparare dar nu si de onoare”-implicarea e decisiva, atat prin declaratii cat si prin atitudine…libertatea de care dispune Basescu azi e un rezultat al pasivitatii PSD).

No, cam atat pt acum. Is obosit.

6 răspunsuri to “Pozitia mea politica…”

  1. Maria Barbu Aprilie 21, 2008 la 7:49 pm #

    Foarte coresct: „libertatea de care dispune Basescu azi e un rezultat al pasivitatii PSD.”
    Din pacate pentru noi toti, asa este.

  2. radupress Aprilie 22, 2008 la 7:27 pm #

    Eu cred ca nu este bine sa renuntam la idealuri, ele ne dau aripi si scop in viata trebue doar sa n-i le coboram din zona imaginarului si sa le adaptam vietii reale si cine stie poate le putem si realiza.

  3. timur Aprilie 22, 2008 la 8:17 pm #

    si eu is un nazist idealist de cand ma stiu…tu de ce ai renuntat, wazslaw? 🙂

  4. waszlaw Aprilie 22, 2008 la 10:27 pm #

    @radupress, vezi tu, nu atat am renuntat cat am incercat sa ma adaptez pana la vremuri mai propice, daca ar fi sa vina… pentru moment social-democratia imi pare o solutie viabila in cazul in care e aplicata coerent.
    @timur am scris mai sus… cu toate ca ar fi discutii mult mai aprisnse si interesante intre noi daca ramaneam marxist pur.

  5. Adrian Avarvarei Aprilie 24, 2008 la 11:19 pm #

    Te rog contacteaza-ma pe mail.

  6. haiduc14 Decembrie 28, 2008 la 12:03 pm #

    ce articol inteligent!!!
    vaca bunicamii e mai inteligenta de cat tine plamaditule din cacao!!!

Lasă un răspuns

