Despre prostie

12 Iun

1.Pe Codreanu il chema Żieliński.
2.Daca tatal tau era homosexual scutea lumea de tine deci facea un bine.
3.Daca tatal tau era tigan macar acum nu mai erai virgin.
4.Daca ai preput si nu mananci kosher ai sa arzi in iad
5.Daca eu scriu o carte si in cartea respectiva specific ca e vorba de cuvantul lui Dumnezeu, atunci cartea respectiva devine cuvantul lui Dumnezeu?

Anunțuri

34 răspunsuri to “Despre prostie”

  1. idei de-a gata Iunie 13, 2008 la 10:16 am #

    1) Am cunoscut un maistru pe care-l chema Venus. Strigat: nea Venus.
    Pe Vacaroiu il cheama Vacaroiu.
    Dostoievski avea un dujman pe care-l chema Putzikovici.
    Sunt nume si nume.

    2) Daca tatal lui Oprescu era homosexual, atunci era un securist homosexual, da’ nu mai avea Blaga contra cui candida.

    3) Hai ca te-ai mai luat de tata si la punctul 2.

    4) Nu cred.

    5) Daca faci cum ai zis, atunci esti „profet mincinos”.

  2. TLP Iunie 13, 2008 la 12:55 pm #

    @idei de-a gata

    Toti profetii sunt mincinosi 🙂

  3. WhiteRevolution Iunie 16, 2008 la 1:43 pm #

    muie nd si toate jigodiile care se considera rromani ! nd miscare condusa de sri 😉

  4. SoldatulPolitic88 Iunie 17, 2008 la 10:27 am #

    Pe Codreanu nu la chemat niciodata Zelinski. Cauta sa vezi cine a lansat zvonul asta cu privire la asa zisa „origine neromaneasca” a lui Codreanu si pe urma mai vorbim.
    Restul nu comentez.

    P.S. Da, am inviat, am avut o perioada mai ocupata dar acum mi-am facut putin timp si pentru net.

  5. Pendulul lui Foucault Iunie 17, 2008 la 2:29 pm #

    @Soldatu: Pe http://www.codreanu.ro scrie asa: Cel mai mare dintre sapte fii ai profesorului Ion Zelea Codreanu (în trei rânduri deputat, provenind dintr-o straveche familie de padurari). Strabunicul din partea mamei se numea Adolf Brauner, era bavarez de origine si a ajuns în Bucovina ca functionar vamal pe timpul stapânirii austriece. Acolo s-a casatorit cu Elisabeta Cornea, strabunica lui Corneliu Codreanu.
    Exista cel putin un strabun care u era roman.
    Nu stiu de unde vine chestiunea cu Zelinski. Din cele citite de mine Zelinski ar fi fost o schimbare a lui Zelea de catre autoritatile austro-ungare din Bucovina.
    In cazul wikipedia am gasit ca (http://en.wikipedia.org/wiki/Codreanu#Early_life) mama Capitanului se numea Elizabeth si era nascuta Brunner, probabil acelasi nume ca si al bunicului din Bavaria.
    Pe scurt sange 100% romanesc nu a avut nici Codreanu si atunci conform lui Nae Ioneascu nu e roman e doar „bun roman”.
    Noroc ca a venit Steinhardt si a rezolvat nodul gordian al lui Nae Ionescu si l-a facut din nou pe Codreanu roman

  6. Phosphoros Iunie 17, 2008 la 3:20 pm #

    Waszlaw, tu ai un adevarat fetis cu Noua Dreapta. Sincer.

    Soldatu: iti dau dreptate din punct de vedere al genealogiei zvonului referitor la Zelinski;

  7. waszlaw Iunie 17, 2008 la 11:21 pm #

    am un fetis recunosc 🙂
    soldatu’, wellcome back 😉
    pendulu’, prea putin imi pasa cum il chema pe codreanu, am scris si io ce am auzit, ce am citit in timp ce scriam lucrarea despre legiune. Ideea e ca trebuie sa recunosc ca a avut un farmec aparte, intr-adevar, asta insa nu il scuteste de a fi creat un esec ideologic si cred eu o denaturare a spiritului romanesc.

  8. Phosphoros Iunie 17, 2008 la 11:27 pm #

    E interesant sa observi importanta lui Codreanu, in prezent, in miscarile de Third Position din Occident. O mare parte a acestora il vad ca pe un parinte ideologic ce a reusit sa surmonteze dihotomia moderna socialism-capitalism si sa o anihileze ca fiind o manifestare duala a aceleiasi paradigme materialiste.

  9. waszlaw Iunie 17, 2008 la 11:54 pm #

    am mai scris un articol de clarificare,

  10. waszlaw Iunie 17, 2008 la 11:56 pm #

    cat despre paradigma materialista de care vorbesti, probabil ca ai dreptate, asta insa nu inseamna ca ideologia lui Codreanu a fost una valida, a fost doar „altceva”.

  11. SoldatulPolitic88 Iunie 18, 2008 la 1:10 am #

    @ Pendulul lui Foucault

    Nu am negat nici eu nici alti adepti ai Capitanului faptul ca acesta avea putin sange german din partea strabunicului sau bavarez. Ceea ce negam noi si vom nega intotdeauna este minciuna asta ca pe Codreanu l-ar fi chemat „Zelinski”, un zvon lansat intai de Carol al II-lea pentru a-l discredita, ce mai apoi a fost preluat si perpetuat de comunisti.
    Si da, pendulule, ai perfecta dreptate cand afirmi ca Zelinski ar fi fost o schimbare a lui Zelea de catre autoritatile austro-ungare din Bucovina.
    I-ar eu adaug si pentru stiinta lui waszlaw ca aceasta era o politica curenta a autoritatilor austro-ungare care in felul acesta incercau sa arate ca romanii ar fi de fapt mult mai putini in teritoriile aflate sub autoritatea imperiului. Ca fapt divers, ceva similar au patit strabunicii din partea mamei care se numeau Ion si Maria i-ar autoritatile imperiale i-au trecut in acte drept Janos si Margit. Inca mai am actele drept dovada.
    La fel a patit tatal lui Codreanu nascut in Bucovina in timpul Austro-Ungariei si intrucat in Bucovina nu sunt unguri dar exista o mica comunitate poloneza, autoritatile imperiale inregistrau de multe ori copiii romani cu variante poloneze ale numelor lor. Dar trebuie mentionat faptul ca doar tatal Capitanului a purtat vreodata (in acte) numele de Zelinski, Codreanu fiind botezat de la inceput cu numele de Corneliu Zelea Codreanu.

  12. SoldatulPolitic88 Iunie 18, 2008 la 1:13 am #

    @ waszlaw

    Parerea ta legata de ideologia legionara este exact asta, parerea ta, pe care eu nu pot sa o impartasesc dar nici nu incerc sa-ti schimb parerea fiindca este evident ca opiniile tale despre legionarism au la baza convingerile tale stangiste. Asa ca orice incercare da a te lumina este din start sortita esecului.

  13. SoldatulPolitic88 Iunie 18, 2008 la 1:13 am #

    @ Phosphoros

    Mult respect pentru luciditate.

  14. waszlaw Iunie 18, 2008 la 3:22 pm #

    soldatule, parerea mea despre ideologia legionara nu are legatura cu marxismul. https://waszlaw.wordpress.com/2008/06/18/196/#comments

  15. Phosphoros Iunie 18, 2008 la 3:23 pm #

    @ Soldatul: ai ales titulatura asta pe filiera lui Julius Evola si a manifestarii ideilor lui in miscarile ulterioare ale lui Fiore? Tin minte ca Evola scria in „Oamenii si ruinele” despre viitorul Europei intrupat in „soldatii politici”.

  16. SoldatulPolitic88 Iunie 19, 2008 la 3:38 am #

    @ waszlaw

    Nici nu am spus ca atitudinea ta fata de legionarism ar avea vreo legatura cu marxismul, am spus doar ca ai o conceptie despre viata fundamental stangista, ceea ce nu presupune neaparat marxism.
    Cauta sa fi mai atent la ceea ce spun.

  17. SoldatulPolitic88 Iunie 19, 2008 la 3:44 am #

    @ Phosphoros

    Da, as putea spune ca am fost influentat indirect de Evola.
    Sunt familiar cu scrierile lui Julius Evola insa inspiratia directa pentru alegerea acestui nume a venit pe filiera lui Derek Holland, fost membru al Frontului National britanic si care este autorul unei lucrari ce poarta exact acest nume „Political Soldier”, in care acesta descrie militantul nationalist ideal.
    Acum influenta indirecta a lui Evola vine prin faptul ca si Holland era un adept al scrierilor marelui filosof.

  18. Phosphoros Iunie 19, 2008 la 12:52 pm #

    Erau mai multi din Front care erau evolieni, din cate stiu. Pana si Southgate, cu national-anarhismul lui sau Griffin. Stii cum e … fara Evola, o dreapta actuala e de neconceput 😀

  19. Pendulul lui Foucault Iunie 19, 2008 la 4:34 pm #

    @Phosphoros: Din cele citite de mine (nu l-am citit pe Evola) a fost si este un adevarat guru al diverselor grupari din asa numita Noua Dreapta. Imi propun sa il citesc dar as prefera in romana. Am vazut ca a aparut cate ceva.
    @SoldatuPolitic88: Interesanta „filiatie”. Probabil in acest fel ai ratat Metafizica Sexului si Yoga Puterilor Divine.

  20. Phosphoros Iunie 19, 2008 la 5:51 pm #

    @ Pendulul: eu am avut tangenta cu Evola mai ales in domeniul religiilor comparate, dar nici scrierile lui politice nu imi sunt deloc straine; ceea ce am observat, totusi, in cadrul multor miscari de dreapta este bagatelizarea si slaba intelegere a ideilor lui; inainte de toate, Evola era un Traditionalist radical, iar asta spune multe (in descendenta lui Guenon, Schuon, Coomaraswamy etc.); dintre cartile aparute la noi, singura traducere decenta este cea de la „Metafizica sexului”; celelalte doua, aparute la Antet, desi sunt niste carti nemaipomenite, au beneficiat de o traducere si o editare extrem de proasta; eu am pus mana pe majoritatea ori in engleza, ori in germana;

    influenta lui a fost vizibila mai ales in cadrul miscarii Nouvelle Droite a lui Alain de Benoist, miscare intelectuala si intelectualista de dreapta, axata pe cercetarea traditionalismului, a scolii Revolutiei Conservatoare si a dezvoltarii de noi directii pentru Dreapta, in cadrul paradigmei postmoderne; din cate imi aduc aminte, atat Evola, cat si Benoist concediau fascismul si nazismul pe temeiul faptului ca ambele au un profund caracter modern si modernist, deci -esentialmente- materialist si non-traditional;

    un alt caz de preluare a lui Evola se intalneste la Troy Southgate, initiatorul curentului national-anarhist … destul de dubios din punct de vedere ideologic;

    totodata, Aleksandr Dugin, national-bolsevicul rus, a folosit din greu ideile lui Evola, pentru conturarea paradigmei lui euroasianiste si a dezvoltarii anti-globaliste in multi-blocuri;

    ar fi mult de discutat pe tema asta si am cunoscut prea putini dreptaci capabili sa duca o astfel de conversatie … insa se prea poate ca vor aparea si pe meleagurile noastre intr-o buna zi, dupa ce le trece pofta de actiuni de strada, golanii si tampenii; pe cand o Dreapta intelectuala si la noi? 😀

  21. SoldatulPolitic88 Iunie 20, 2008 la 2:02 pm #

    @ Phosphoros

    Da, asa este, Julius Evola a avut o foarte mare influenta atat asupra FN britanic cat si asupra altor miscari nationaliste europene.
    Si da, subscriu, fara Evola, o dreapta actuala e de neconceput.
    Cat il priveste pe Troy Southgate cu national-anarhismul sau, sincer sa fiu ii gasesc ideile extrem de ciudate si consider National-Anarhismul ca si conceptie, o struto-camila clasa intai.

  22. SoldatulPolitic88 Iunie 20, 2008 la 2:06 pm #

    @ Pendulul lui Foucault

    Am citit cateva texte de Julius Evola, insa recunosc ca cele doua lucrari numite de tine mi-au scapat. Insa nu-i nimic, voi face tot posibilul sa le parcurg.

  23. Phosphoros Iunie 20, 2008 la 2:11 pm #

    Da, ai dreptate cu Southgate. Totusi, la nivel metodologic a avut cateva sclipiri de geniu. A adus de partea „dreptei” sale un numar destul de mare de grupari si miscari anarho-ecologiste. Dupa cum zicea un alt dreptaci, Southgate a reusit sa smulga din ghearele stangii ceea ce poate constitui un puternic punct de plecare pentru o alta „dreapta”.

    E incontestabila, de pilda, influenta lui Evola in Italia, asupra MSI sau Terza Posizione. Se stie ca Fiore a fost mereu un mare admirator al filosofului. Pe Alain de Benoist l-ai citit? 🙂

  24. Pendulul lui Foucault Iunie 20, 2008 la 2:40 pm #

    @Phosphoros: lecturand diversele lucruri scrise despre Julius Evola sunt de acord cu idea ca Traditonalismul radical al lui Evola nu se poate impaca cu national-socialismul si fascismul. Asta nu cred ca l-a scapat de adoptarea de catre post-nazisti si post-fascisti ca guru. Cum a si murit intre timp nu mai are nici o sansa sa scape din aceasta. Plus ca termenul de New Right e o umbrela relativ mare in care incape conservatorismul american si Nouvelle Droite… Cat de apropiate sunt respectivele grupuri de sub umbrela New Right de Evola e o alta poveste. Am rasucit fragmentul dintr-o introducere la Protocoalele Inteleptilor Sionului semnata de Evola care spune:
    „Whether or not the controversial Protocols of the Learned Elders of Zion are false or authentic does not affect the symptomatic value of the document in question, that is, the fact, that many of the things that have occurred in modern times, having taken place after their publication, effectively agree with the plans assumed in that document, perhaps more than a superficial observer might believe.”
    Mi s-a parut oarescum o judecata superficiala si simplista si putin fortata logic pentru un intelectual de talia lui Evola. Probabil entuzismul vremurilor care se vedeau la orizont. Nimeni nu e perfect.

  25. Phosphoros Iunie 20, 2008 la 2:56 pm #

    A avut si Evola o perioada de exaltare prosteasca, in anumite faza ale creatiei lui. Calatorind prin Europa, el a spus ca singura miscare compatibila cu Traditionalismul propus de el ar fi legionarismul. A scris si cateva articole pe tema asta, dupa ce l-a cunoscut personal pe Codreanu (prin intermediul lui Eliade). Cred ca se gasesc si acum pe net.

    Ai dreptate cu New Right. Totusi, nou-dreptacii europeni au subliniat incontinuu ca ei sunt ENR (adica European New Right), miscare radical diferita de New Right anglo-saxon. Uite ce zice Benoist despre asta: „Based on everything I know about it, the so-called New Right in America is completely different from ours. I don’t see even a single point with which I could agree with this so-called New Right. Unfortunately, the name we now have gives rise to many misunderstandings.”

    Si in ENR sunt grupuri si grupulete, cu o ideologie destul de eterogena. Am scris un articol pe tema asta. Va aparea lunile acestea intr-o revista de circulatie nationala. Desi politica nu e tocmai ceea ce studiez eu la facultate, am avut mereu un interes crescut pentru domeniul asta.

    Vezi, notiunea de „conservatorism” american e tare paguboasa. Neo-conservatorismul lor e mai degraba un avorton al conservatorismului autentic. Gasesc nenumarate puncte in care ideologia neocon ar cadea cu brio la orice proba de foc conservatoare. E discutabil cat de „conservatoare” e dogma si cat de „dreptace”.

  26. Phosphoros Iunie 20, 2008 la 4:19 pm #

    Uite, daca te intereseaza, sunt niste sinteze foarte bune ale demersului lui Evola, facute de diversi intelectuali (dreptaci si ne-dreptaci) pe care eu le-am preluat si le-am publicat in cadrul unui proiect unde colaborez:

    1. – scris de Stucco, un universitar italian: http://elkorg-projects.blogspot.com/2008/04/guido-stucco-legacy-of-european.html
    2. – scris de Southgate, dreptaciul national-anarhis: http://elkorg-projects.blogspot.com/2005/08/troy-southgate-julius-evola-radical.html

    Sper ca ma scuza Waszlaw ca fac reclama la alte bloguri, aici 🙂

  27. waszlaw Iunie 21, 2008 la 12:07 am #

    uite, recunosc, habar n-aveam de Evola pana acum… hmmm, vezi ca si blogurile is bune la ceva 🙂

  28. Phosphoros Iunie 21, 2008 la 8:41 am #

    Vezi ca a intrat un comentariu de al meu (continand doua linkuri) la moderare/Akismet 🙂 Daca esti de parere ca e in regula … da-i drumul.

  29. fetitacuchibrituri Iunie 21, 2008 la 2:35 pm #

    Mama, nu ti-e drag deloc Codreanu :-))

    1. Nu am auzit niciodata sa-l fi chemat asa.
    2. Si homosexualii au dreptul la viata 😛
    3. Homosexuali…tigani…simt o atitudine ostila din partea ta…
    4. Preotii sunt in stare sa-ti spuna ca daca o sa calci pe covoare cu modele in forma de cruce, tot acolo ai sa arzi… 🙂
    5. Oricine poate scrie o carte…(vezi Biblia, o carte plina de povesti interesante… 🙂 )

  30. G.B. August 22, 2008 la 2:27 pm #

    Waszlav, tu ai o mica/mare problema. Tu nu poti exista daca nu te raportezi la cineva, in cazul de fata Noua Dreapta. Adica orice ai formula si dospi in cuptorul ala al tau de cap ramane neapreciat, pana nu „bagi o duma” despre ND, sa se adune copii si satanistii sa injure si sa iti dea dreptate…

    Nu te pune un pic pe ganduri ca iti dau dreptate cei care scriu „muie Noua Dreapta etc”, iar cei care te combat par mai civilizati si mai inteligenti? Adica tu, in alte circumstante, erai lider de opinie la barul cu cocalari din colt…

    Dar asta e in vremea Internetului, orice betiv din vreo cafenea de artisti din Sibiu poate sa isi verse dejectiile pe vreun site…

    M-am uitat la pozele din mica ta vacanta: cu ce adunatura trista de albinoase si urate umbli 🙂

  31. waszlaw August 26, 2008 la 6:59 pm #

    chestia cu vulgaritatea e adevarata si vine ca raspuns la vulgaritatea morala a noii drepte.
    iar daca noua dreapta are dreptul la opinie il am si eu.

  32. waszlaw August 26, 2008 la 7:02 pm #

    iar daca tie iti plac barbatii iti respect desigur opinia

  33. blognouadreapta Septembrie 6, 2008 la 3:26 pm #

    „chestia cu vulgaritatea e adevarata si vine ca raspuns la vulgaritatea morala a noii drepte”

    Asta cum vine, mai exact?

  34. W.R Septembrie 7, 2008 la 6:44 am #

    noua dreapta = noua laba

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: